EXCLUSIV | Lider de sindicat STB: „Nu avem piese pentru tramvaie, băieții de la întreținere nu mai știu ce să inventeze ca să le pună pe șine”

EXCLUSIV | Lider de sindicat STB: „Nu avem piese pentru tramvaie, băieții de la întreținere nu mai știu ce să inventeze ca să le pună pe șine”
Publicat: 21/05/2023, 08:00

Liderul Sindicatului Transpublic STB, filiala Bucureștii Noi, Florian Buzalin, a dezvăluit pentru Gândul care este situația din depourile tramvaielor bucureștene, unde „băieții nu mai știu ce să inventeze” pentru a înlocui piese stricate. Potrivit sindicalistului, foarte multe tramvaie din Capitală circulă la limită, cu cârpeli, sau cu intervenții și ajutoare de la un depou la altul.

Florian Buzalin, care este și vatman, spune că depoul Bucureștii Noi a fost „modernizat” recent cu vagoane refăcute la Uzina de Reparații – Atelierele Centrale (URAC). Practic, după ce pe linia lui 41 au fost „lansate” noile tramvaie Imperio, construite la Arad, multe dintre garniturile care funcționau pe această linie au fost mutate pe alte trasee care țin de Bucureștii Noi.

„Au adus vagoane refăcute la URAC, dar piese zero”

„Vagoanele sunt bune în momentul de față, problema cea mare este cu partea de întreținere, cu lipsa pieselor în depou. Este vorba de tramvaiele refăcute la URAC, de modelele V3A modernizate. Băieții de la întreținere sunt foarte supărați, nu mai știu ce să inventeze ca să le pună pe șine, pentru că nu au ce piese să le pună. Mai ales că la mine în depou, în Bucureștii Noi, au adus vagoane refăcute la URAC, dar piese zero.

Mai încercăm să luăm piese de pe vagoanele căzute, ca să se poată ieși în traseu. Parcul nostru este de 43 de tramvaie, dar nu toate funcționează”, a spus, pentru Gândul, Florian Buzalin.

„Dă-mi și mie un vagon, să scot mâine tramvaiul în tur!”

Liderul Sindicatului Transpublic, filiala Bucureștii Noi, a adăugat șefii de depouri din București încearcă să se ajute între ei, să iasă din impas atunci când le lipsesc piese sau chiar vagoane.

”Șefii de depouri se ajută între ei, de exemplu, șeful meu cere ajutorul șefului de la Victoria: «dă-mi și mie un vagon, să scot mâine tramvaiul în tur!». Situația aceasta este la fiecare depou”, susține Florian Buzalin.

Licitațiile și „«cățeii» din jurul lui Criț”

Chiar și în acest context, în care nu se găsesc piese pentru tramvaiele modernizate, situația din prezent este mult mai bună decât în urmă cu aproape doi ani.

„Vagoanele modernizate la URAC sunt bune pentru noi, că noi nu am avut așa ceva în depou. Stadiul evenimentelor s-a redus foarte mult de când au venit aceste garnituri. Înainte, aveam vagoane clasice, V3A clasic, iar sistemul de frânare era mult mai slab”, susține sindicalistul.

Deși situația este una complicată, sindicalistul Florian Buzalin nu dă vină pe conducerea Societății de Transport București, ci pe „cățeii din jurul lui Criț”.

„Nu înțeleg care este problema, ar trebui să se facă licitație, nu se grăbesc lucrurile. Din ce am înțeles, domnul Criț (Adrian Criț, director general STB – n.r.) are intenții bune, dar nu reușește din cauza «cățeilor», scuzați expresia, care caută să-i pună piedici pe la colțuri”, a mai spus Florian Buzalin, pentru Gândul.

Societatea de Transport București este în proces de modernizare în ceea ce privește garniturile de tramvaie. Pe 11 mai 2021, Nicușor Dan a semnat contractul de achiziție a 100 de tramvaie fabricate de Astra Vagoane Călători Arad, iar peste 30 dintre acestea circulă deja în Capitală.

Contractul pentru achiziția celor 100 de tramvaie se ridică la valoarea de 840 milioane de lei, iar vehiculele au o garanție de șapte ani.


CITEȘTE ȘI:

EXCLUSIV | Autobuzele Otokar au la „bord” peste 26.000 de defecțiuni, iar mentenanța este „în pană”. „Nu mai aveau frânare, plăcuțe”

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O femeie și-a reclamat soțul pentru ce a forțat-o să facă în dormitor. Dar un...
Anunţul dimineţii! Este vorba despre Florin Piersic
FOTO. Transformarea incredibilă a lui Valentin Ceaușescu, la 76 de ani! Viața grea de după...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
Cei trei bărbați care transformă India într-o superputere economică. Țara va devansa Germania și Japonia...
Halucinant! Victimele accidentului de la 2 Mai, învinovăţite pentru că au fost ucise de Vlad...
Cine sunt medicii care ar fi operat-o pe Kate Middleton | Detaliul, ținut secret de...
8 judeţe intră de la ora 12.00 sub avertizare cod galben de ploi torenţiale. Vreme...
Ce au găsit chirurgii în corpul lui Florin Piersic! Medicul care l-a operat a rupt...
Ce au descoperit anchetatorii în mașina în care zăcea fără suflare un tânăr în vârstă...
Ce bust, ce posterioare! Divele sunt bine tare din cap până în picioare
Cât costă o Dacia Logan în 2024? Mai este o mașină LOW COST?
Guvernul a anunţat luna în care vor avea loc alegerile prezidenţiale în România
Substanța MINUNE din roșii! Le face cele mai sănătoase legume
Halep nu scapă de ITIA. Anunțul agenției aruncă în aer circuitul WTA
Camelia Mitoreșu, amintiri cu Florin Piersic. Cum l-a făcut gelos Gică Petrescu
Andreea Bălan, incident în timpul unui concert. A căzut de pe scenă când cânta și...
Georgiana Lobonț a izbucnit în plâns! "Bebelușii mei..."
Cum a reacționat soția lui Vali Vijelie, după ce a ascultat melodia „Să iubești două...
Florin Piersic, mutat de urgență la un spital privat din București pentru o nouă operație:...
BANCUL ZILEI. Bulă şi Lulă, pe faleză la Constanţa, se uitau în apă unde se...
Mayașii și-ar fi binecuvântat terenurile de sport cu ardei iute și plante halucinogene